以下にもあなたの楽天IDに不正アクセスがありましたよ風を装ってパスワードを盗もうとするメールが流行っている様です。
no-reply@id.rakuten.co.jp
からのメールでしたら確実に詐欺ですので注意してください。
また楽天であればメールの冒頭にフルネームで
〇〇 〇〇様
と会員で登録している本名でメールを送ってきます。
IDやメールアドレス様といった冒頭から始まるメールも詐欺で間違いないと思っていいでしょう。
絶対にメールに添付されているURLにアクセスすることのないように。
楽天っぽいサイトに飛ばされログインを求められます。
そこにIDとパスワードを入れてしまうと盗まれてしまいます。
メールの内容が読みたい方はどうぞ↓
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〇〇 様
*English follows Japanese.
普段ご利用のない環境から、お客様の楽天IDを使ったログインが確認されました。
ログイン情報
- ログイン日時: 2023/09/21 16:18 JST (GMT + 09:00)
- IPアドレス: 54.154.45.110
- ログインの場所: Ireland
上記のログイン記録がお客様ご自身によるものであれば、何もする必要はありません。お心あたりがない場合は、念のため、以下の方法でパスワードの再設定を行うことをおすすめいたします。
<パスワードの再設定方法>
PCまたはスマートフォンのブラウザより操作してください。
- 楽天市場トップページにアクセス
※ご登録のお名前が表示される場合は、以下の方法でログアウトしてください。「ログイン」が表示されている場合は、2へ。 -PC: お名前の表示の右端にある「ログアウト」をクリック -スマートフォン: 画面最下部にある「ログアウト」をタップ
- 「ログイン」画面を開く
-PC: 「ようこそ、楽天市場へ」の右端にある「ログイン」をクリック -スマートフォン: 画面上部の「ログイン」をタップ
- 楽天会員ログイン画面下部の「ユーザID・パスワードを忘れた場合」をクリック
- メールアドレスとお名前を入力
- 「内容を確認し、本人確認へ進む」をクリック
- お客様の楽天IDに登録しているメールアドレスに届いた「[楽天] ユーザIDのご確認/パスワード再設定手続き」という件名のメールを確認
- メール本文に記載されているURLをクリック
- メールアドレスを入力し、「パスワードの再設定へ進む」をクリック
- 表示されたページの内容に従って新しいパスワード、画像文字を入力し、規約をご確認の上、「以下の規約に同意して、新しいパスワードを登録する」をクリック
以上でパスワードの再設定は完了です。 万が一、身に覚えのないご利用やご注文を確認した場合は、楽天市場トップページより「ヘルプ」をクリックいただき、「ヘルプ・問い合わせトップ」画面下部の「楽天市場へ問い合わせる」から「楽天市場お客様サポートセンター」までお問い合わせください。
※ 本メールは、セキュリティの強化を目的とした機能のため、お客様ご自身で停止はできません。 ※ 最後のログインから一定期間が経過した際は、お客様が普段利用している環境からのログインであっても、ログイン通知メールが送信される場合があります。 ※ 定期的に自動ログインを行い、情報を取得するサービス(家計簿サービス等)をご利用の場合、お客様がログインしていない時間にログイン通知メールが送信される場合があります。
(English version)
Dear 〇〇
We have detected a new login to your Rakuten account from a new location.
Login Information
- Date and Time of Login: 2023/09/21 16:18 JST (GMT + 09:00)
- IP Address: 54.154.45.110
- Location: Ireland
If this was performed by you, please disregard the rest of this email. If not, we recommend that you reset your password by following the instructions below:
<Reset Password>
*Please do this on a PC or smartphone browser
- Access the Rakuten Ichiba page
If you are already logged out please proceed to Step 2. If you logged in, please log out before proceeding by: - PC: Click the "Logout" button at the top right-hand corner of the page - Smartphone: Tap the "Logout" button in the panel
- Access the "Login" page
- PC: Click the "Login" button at the top right-hand corner of the page - Smartphone: Tap the "Login" button in the panel
- Click "Forgot your User ID or password?" below the input fields
- Enter your email address and name
- Click the "Confirm details and proceed to the user identity confirmation" button
- Go to your inbox and open the email titled "[Rakuten] User ID Confirmation/Password Reset" (If you have not received the email please check your Spam folder)
- Open the URL provided in the email
- Enter your email address and click the "Proceed to Reset Password" button
- Please create a new password, complete the CAPTCHA test and click the "Agree to Rakuten Member Terms & Conditions and Register a New Password" button
※ The new login notification function (beta) is to enhance security measures for Rakuten accounts, so you cannot opt out of it. ※ If a period of time has passed since you last logged in to your Rakuten account, you may receive a notification email even if you're logging in from a usual location. ※ If you use a service that automatically logs you in periodically to retrieve information (e.g. household expenses services, etc.), you may receive a notification email even when you're not logged in.
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